Oosterhoutse Emy van Meel in finale Secretaresse van het Jaar 2019

Emy van Meel (3e van links)
Emy van Meel (3e van links)
Foto: Schoevers

Vandaag heeft Schoevers bekendgemaakt wie de drie finalisten zijn voor de verkiezing ‘Secretaresse van het Jaar 2019′. Een van de finalisten is de Oosterhoutse Emy van Meel. Zij zal op 16 april met nog twee finalisten de finale aangaan voor de felbegeerde titel.

Verbinden: de kern van succes

Zes kandidaten gaven op het hoofdkantoor van Schoevers een presentatie waarmee zij de vakjury moesten overtuigen. Niet alleen van hun kwaliteiten als managementondersteuner, maar ook van hun visie op het thema van dit jaar: ‘Verbinden: de kern van succes’. De jury selecteerde uiteindelijk drie finalisten, die op 16 april de strijd aangaan om de titel. Naast de Oosterhoutse Emy van Meel van Alphabet Nederland B.V. staan ook Alianne Ballemans uit Vlaardingen (Franciscus Gasthuis & Vlietland) en Renate Smidt uit Den Burg (SnelStart Software BV) in de finale.

Verkiezing

De finale wordt gehouden op Papendal en maakt deel uit van een event dat geheel in het teken staat van de managementondersteuner als verbindende factor binnen organisaties. De drie finalisten geven dan opnieuw een presentatie, deze keer voor een vakjury én voor hun vakgenoten in het publiek. Ook moeten zij een aantal inhoudelijke vragen van de vakjury beantwoorden. Aansluitend wordt bekendgemaakt wie van de finalisten de 34e ‘Secretaresse van het Jaar’ en daarmee de ambassadeur voor het secretaressevak wordt. Er staat de winnaar een leerzaam en uitdagend jaar te wachten met onder meer presentaties over het vak aan collega’s, bedrijven en overheden, radio- en tv-interviews en misschien ook dit jaar weer een uitnodiging voor de uitblinkerslunch van het Koninklijk Huis.

Verbindende schakel

Het thema van de verkiezing is dit jaar ‘Verbinden: de kern van succes’. Steeds meer processen in organisaties gaan tegenwoordig digitaal. Dat geldt ook voor de onderlinge contacten. Tussen managers en werknemers, tussen de organisatie en haar klanten en in de relatie manager/ondersteuner. De behoefte aan menselijke interactie neemt hierdoor steeds verder toe: er ontbreekt een menselijke verbindende factor, die altijd op de hoogte is van wat er in de organisatie speelt en die in staat is contacten soepel te laten verlopen. Hier ligt niet alleen de grootste kracht voor de managementondersteuner van de toekomst, maar ook de grootste uitdaging! Wil je de finale bijwonen? Kijk dan op de onderstaande link.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen