Thuisvester helpt huurders met betaalproblemen door corona

Foto: Thuisvester

Thuisvester probeert mensen die om wat voor reden dan ook in de (betaal)problemen komen te steunen met maatwerk, zeker in deze coronacrisis.

Hulp bij betalingsproblemen

Thuisvester biedt verschillende mogelijkheden voor ondersteuning van huurders die betaalproblemen krijgen. Zo sluit ze betalingsregelingen af met huurders of is er uitstel van betaling mogelijk. Daarnaast is het voor sommige huurders van sociale huurwoningen die relatief te duur wonen mogelijk om huurbevriezing of verlaging aan te vragen.Alle huurders die door de huidige situatie voor een financiƫle uitdaging staan, kunnen Thuisvester benaderen.

Oplossing is vaak maatwerk

Directeur-bestuurder Pierre Hobbelen van Thuisvester: “We vinden het belangrijk om onze bewoners te ondersteunen. In deze crisistijd, maar zeker ook daarbuiten. Vaak vinden mensen het lastig om bij kleine betaalproblemen aan de bel te trekken, maar als ze dit wel doen kunnen we samen echt voorkomen dat de schulden oplopen. We kunnen dan samen naar een oplossing zoeken. Die kan voor iedereen anders zijn, daarom is het maatwerk.”

Neem op tijd contact op

Wat je als huurder precies nodig hebt verschilt per persoon. Zodra een bewoner in beeld is die (beginnende) betalingsproblemen heeft, is de hulp die geboden wordt maatwerk. In overleg met de desbetreffende huurder wordt bekeken welke opties er zijn en wat de meest passende oplossing is voor de situatie. Thuisvester heeft huurders waar betaalproblemen zijn vaak al op tijd in beeld door alert te zijn en vroeg contact op te nemen, maar zeker niet iedereen is in beeld. Het is daarom ontzettend belangrijk dat mensen geen drempel voelen om contact op te nemen. Thuisvester ondersteunt haar huurders graag. Heb jij of voorzie jij op korte termijn betalingsproblemen? Neem dan contact op met Thuisvester, tel.: 085 – 20 20 777.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen