Krachtige gezondheidstraining in je gewone dagelijkse kleding

Foto: fit20 Oosterhout

Bij het woord krachttraining denken we vaak aan bodybuilders of aan die stevige kleerkasten met bollende bicepsen in een krachthonk. Veel mensen mijden daarom deze vorm van fitness. David Dijkstra van fit20 Oosterhout vindt echter dat het de hoogste tijd is om deze verouderde denkbeelden over krachttraining vaarwel te zeggen.

Fit en gezond blijven

Steeds meer nieuwe onderzoeken tonen aan dat het doen van krachttraining misschien wel de beste gezondheidstraining is die je kan doen om fit en gezond te blijven. Het liefst onder persoonlijke begeleiding van een professional. David Dijkstra van fit20 legt het uit: “fit20 is een gezondheidstraining die je spieren versterkt. Het zorgt er voor dat je boodschappen makkelijker tilt en mooi rechtop staat. De training heeft ook een sterk positief effect op je botten, pezen en banden. Omdat botten naarmate we ouder worden verzwakken, vooral als we een zittend leven leiden. Deze training is de beste manier om je botten sterk te houden en osteoporose op latere leeftijd buiten de deur te houden. Het is dus geschikt voor iedereen!”

Spierfalen

Vooral het trainen tot het zogenaamde ‘spierfalen’ lijkt het grootste effect te hebben. David: “Spierfalen omschrijft het moment wanneer je het gewicht van het apparaat waarop je traint echt niet meer kan verplaatsen. Dat moment van falen is juist de sleutel tot een succesvolle training. Het is dus veel belangrijker dat je echt goed traint ‘tot het gaatje’ dan om vele uren krachttraining te doen. Ook is deze gezondheidstraining de manier om een andere sluipmoordenaar te slim af te zijn: laaggradige ontsteking. Bij veel voorkomende ziekten zoals hart- en vaatziekten, kanker of depressie spelen zgn. chronische stille ontstekingen een belangrijke rol. Deze vorm van ontsteking put het immuunsysteem uit en beschadigt de weefsels. Onderzoek in de Verenigde Staten ontdekte dat mensen met overgewicht die deze manier van trainen deden een opmerkelijke daling lieten zien van de stille ontstekingswaarden in hun bloed. Onderzoek legt ook een verband tussen het doen van krachttraining en het hebben van meer focus, betere cognitieve vaardigheden, betere innerlijke balans, minder bezorgdheid en meer welzijn.”

Persoonlijke begeleiding

Sterk zijn, het verbetert bijna alle aspecten van onze gezondheid. David: “Hoeveel kracht je hebt lijkt dan ook één van de betrouwbaarste voorspellers te zijn van je overlevingskans van wat dan ook. Als je kracht toevoegt, verbetert alles!” Een wekelijkse gezondheidstraining bij fit20 Oosterhout vindt volkomen veilig en conform de overheidsmaatregelen plaats. Je training duurt 20 minuten en is altijd op afspraak. David: “Vóór je komt trainen wordt je gezondheidssituatie gecheckt en je wordt persoonlijk begeleid. Er zijn hoogstens drie personen in de trainingsruimte. Dat vinden onze klanten in deze tijd een geruststellende gedachte. En je traint bij fit20 gewoon in je dagelijkse kleding. Omdat je niet transpireert is douchen en omkleden niet nodig. Wij hebben dan ook geen kleedruimtes of douches.” Wil jij dit eens gratis ervaren? Klik dan op de link onderaan dit artikel voor een gratis proefles, bel 0162-700544 of mail: [email protected]

Reacties

X

Meld je nu aan voor onze nieuwsbrief
Aanmelden