Toch Oosterhoutse ‘best wel lelijke kunst’ bij Biënnale in de Heilige Driehoek

Foto: Eus Roovers

Twee dagen na de officiële opening van Biënnale Kunst in de Heilige Driehoek is alsnog een Oosterhouts kunstwerk aan de expositie toegevoegd. Het betreft het paneelgedicht Beste meneer Jezus van de Oosterhoutse schrijver en kunstenaar Eus Roovers.

Liefde voor mijn geboorteplaats

Eerder nog merkte curator Guus van den Hout op dat hij de Oosterhoutse kunstenaars niet goed genoeg vond voor deelname aan de tweejaarlijkse kunstmanifestatie. Maar daar trekt Roovers zich dus niets van aan. “Bij ‘Abandoned art’ is het worden gevonden en gezien belangrijker dan de vergoeding die voor het werk wordt betaald. Ik stel het dus ook nog eens gratis ter beschikking, puur uit liefde voor mijn geboorteplaats.”, zo reageert de Oosterhoutse kunstenaar.

‘Best wel lelijke kunst’

Beste meneer Jezus is 70 bij 100 centimeter en bevindt zich bij de ingang van de Onze Lieve Vrouw Abdij aan Zandheuvel 90. Het kunstwerk is onderdeel van Eus Roovers’ oeuvre aan ‘best wel lelijke kunst’, waaraan hij iedere woensdag met hart en ziel werkt.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen