Oosterhoutse Emy van Meel bij laatste 6 voor ‘Secretaresse van het Jaar’

Foto: secretaressevanhetjaar.nl

De tweede selectieronde zit erop voor de deelnemers aan de verkiezing van de Secretaresse van het Jaar, die op 16 april wordt gehouden. De Oosterhoutse Emy van Meel zit bij de laatste 6 en is door naar de halve finale.

Verbinden – De kern van succes

De 12 kandidaten moesten zichzelf presenteren aan de hand van een video, waarin ze hun visie gaven op het verkiezingsthema van dit jaar: Verbinden – de kern van succes. De vakjury en het publiek konden vervolgens hun stem uitbrengen. Nadat de duizenden stemmen waren geteld, bleken de volgende 6 kandidaten het populairst:

  • Emy van Meel uit Oosterhout (Alphabet Nederland B.V.)
  • Alianne Ballemans uit Vlaardingen (Franciscus Gasthuis & Vlietland)
  • Chantal Verduijn uit De Meern (Gemeente Woerden-Oudewater)
  • Deborah Budike uit Amsterdam (Philips)
  • Ellen Muller uit Krimpen a/d IJssel (Erasmus MC)
  • Renate Smidt uit Den Burg (SnelStart Software BV)

Halve finale

Deze dames nemen op 4 april a.s. deel aan de derde selectieronde, waarin zij zich presenteren voor de vakjury en hun medekandidaten. Uiteindelijk blijven er 3 kandidaten over, die op 16 april in de finale staan. De winnares mag zich een jaar lang ‘Secretaresse van het jaar’ noemen.

De winnaar

Behalve de titel en het ambassadeurschap voor het secretaressevak, staat de winnaar een uitdagend jaar te wachten. Zo maken ook presentaties over het vak aan collega’s, bedrijven en overheden, en radio- en tv-interviews deel uit van de activiteiten van de ‘Secretaresse van het jaar’. Mogelijk hoort daar ook dit jaar weer een uitnodiging voor de uitblinkerslunch van het Koninklijk Huis bij.

Thema van het jaar: Verbinden

Dit jaar is het thema van de verkiezing ‘Verbinden – de kern van succes’. Steeds meer processen in organisaties gaan tegenwoordig digitaal. Dat geldt ook voor de onderlinge contacten. Tussen managers en werknemers, tussen de organisatie en haar klanten en in de relatie manager/ondersteuner. We werken niet meer op dezelfde locatie, communiceren per e-mail of app en weten vaak amper nog van elkaar waar we mee bezig zijn. Hoewel digitaal werken een stuk efficiënter is, neemt de behoefte aan menselijke interactie ook meer toe.

Menselijke factor

Kortom: er ontbreekt een menselijke verbindende factor, die altijd op de hoogte is van wat er in de organisatie speelt en die in staat is contacten soepel te laten verlopen. Hier ligt niet alleen de grootste kracht voor de managementondersteuner van de toekomst, maar ook de grootste uitdaging. Hoe gaat een supportprofessional deze rol vervullen en met welke tools? De 3 finalisten zullen op 16 april 2019 hun visie op dit thema toelichten en proberen hiermee de jury en het publiek te overtuigen. De verkiezing voor ‘Secretaresse van het jaar 2019’ bijwonen? Klik dan op de onderstaande link.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen