Brabanders zeer positief over alcoholvrij bier

Foto: Pixabay License / NickyPe

In Nederland drinkt men steeds vaker alcoholvrij bier. Zo kiest 46,6% van de Nederlanders vaker voor een alcoholvrije variant ten opzichte van drie jaar geleden. Uit het onderzoek van Feestkleding365.nl, naar aanleiding van 30 jaar alcoholvrij bier op het Duitse Oktoberfest, blijkt dat deze groei in Noord-Brabant nog sneller verloopt.

Alcoholvrij bier flink in de groei

Bijna de helft (49,1%) van alle Brabanders geeft aan vandaag de dag vaker voor alcoholvrij bier te kiezen ten opzichte van drie jaar geleden. Een flinke groei, al is het wel een stukje minder dan de groei in Drenthe (64,4%). Opvallend is verder dat slechts 7,6% van de Brabanders de afgelopen 3 jaren minder alcoholvrij bier is gaan drinken. Nergens in Nederland is men zo enthousiast over de alcoholvrije variant als in Noord-Brabant. In Friesland ligt dit percentage, van Friezen die minder of geen alcoholvrij bier drinken, op 34,4%.

Vrouwen kiezen vaker voor alcoholvrij

De grootste groei qua populariteit van alcoholvrij bier is in Nederland zichtbaar onder vrouwen. Liefst 49,0% van de vrouwen, drinkt vaker alcoholvrij bier in vergelijking met drie jaar geleden. Ook bij mannen is een flinke stijging te zien, maar ligt het percentage met 43,3% wel iets lager. Daar tegenover staat dat er ook een groep mannen en vrouwen is die juist minder alcoholvrij bier zijn gaan kopen. Deze percentages liggen wel een stuk lager; 16,5% van de mannen en 12,6% van de vrouwen.

Hertog Jan populairste bier in Noord-Brabant

Ook werden Nederlanders gevraagd naar hun favoriete (reguliere) biermerk. Uit het onderzoek blijkt dat Brabanders over het algemeen de voorkeur hebben voor Hertog Jan bier. 28,6% van hen geeft namelijk aan dat zij het liefst bier van dit merk drinken. Bavaria staat op de tweede plaats: 20,1% van de mensen uit Noord-Brabant drinkt dit het liefst. Ook Jupiler staat in de top drie van populairste biermerken in de provincie (12,0%).

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen