ABN AMRO richt zich op digitale dienstverlening en sluit kantoor Bouwlingplein

Foto: Google Streetview

ABN AMRO richt zich op digitale dienstverlening en sluit haar kantoor aan het Bouwlingplein 17 sluit per 26 augustus 2022.

Minder bankbezoek

Steeds meer mensen maken gebruik van digitale diensten, ook voor bankieren. Klanten van ABN AMRO regelen hun bankzaken primair via de ABN AMRO app en Internet Bankieren. Een bankkantoor bezoeken is steeds minder noodzakelijk en daardoor neemt het aantal bezoekers al jaren af. ABN AMRO sluit per 26 augustus het kantoor aan het Bouwlingplein en daarvoor in de plaats komen Financiële zorgcoaches. De bank gaat zich meer richten op de digitale dienstverlening en biedt klanten die dat willen hulp en begeleiding bij online bankieren.

Digitale dienstverlening

ABN AMRO: “Onze klanten kunnen en willen steeds meer zelf regelen, waar en wanneer het hen uitkomt. Via het scherm van een laptop, tablet of smartphone is de bank altijd dichtbij en kunnen klanten veel tijd besparen. Ook kiezen klanten van ABN AMRO steeds vaker voor chat, telefoon en/of Beeldbankieren als ze vragen hebben of persoonlijk contact willen. Daarom beweegt ABN AMRO met haar klanten mee en verschuift bankieren steeds meer naar online waarbij de combinatie van digitaal én persoonlijk centraal staat. De komende jaren investeert de bank in de verdere ontwikkeling van de digitale dienstverlening.”

Hulp en begeleiding bij online bankieren

Online bankieren is voor klanten van ABN AMRO steeds gemakkelijker en laagdrempeliger. Wel zijn er nog klanten die behoefte hebben aan ondersteuning. Om online bankieren ook voor hen toegankelijk te maken en de afstand tot de bank kleiner te maken, biedt ABN AMRO hulp en begeleiding in de vorm van:

  • hulpvideo’s met stap voor stap instructies;
  • gratis cursussen ‘Hulp bij online bankieren’
  • een inloopuur op woensdag van 10.00 – 11.30 uur op het kantoor in Oosterhout tot 26 augustus 2022.

Financiële zorgcoaches

ABN AMRO: “De Financiële zorgcoaches van ABN AMRO zijn de spil van de dienstverlening aan klanten die digitaal minder vaardig zijn of extra ondersteuning nodig hebben. De Financiële zorgcoach helpt klanten in de eigen omgeving of (eventueel) op locatie. Bijvoorbeeld bij het leren omgaan met Internet Bankieren en de ABN AMRO app, zodat zij zo lang mogelijk zelfstandig kunnen blijven bankieren. Klanten die daar behoefte aan hebben, kunnen ondersteuning krijgen bij het nemen van financiële beslissingen of het praktisch organiseren van bankzaken. De Financiële zorgcoach in Oosterhout en omgeving is te bereiken via het algemene telefoonnummer van ABN AMRO: 0900 – 0024.”

 

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen