Zo zet je je merknaam goed in de markt

Foto: lavistarelatiegeschenken.nl

[Advertorial] Je plek veroveren op de markt in de branche waarin je werkzaam bent kan een hele klus zijn. Als er veel concurrentie is moet je met een gedegen plan komen om ervoor te zorgen dat je je in positieve zin onderscheidt. Natuurlijk kan het geen kwaad om vooraf te onderzoeken of er ruimte is voor het bedrijf dat je wilt starten. Zo niet, dan kun je misschien een ander werkgebied of een andere doelgroep kiezen. Ook het inzetten van promotieartikelen kan helpen bij het verkrijgen van naamsbekendheid.

Zorg dat je goede kwaliteit levert

Promotiemateriaal verspreiden zoals balpennen met logo kan helpen om naamsbekendheid op te bouwen. Maar veel belangrijker is het dat je klanten tevreden zijn. Als jij zorgt dat je goede service en kwaliteit levert, dan heb je al een voorsprong op de concurrentie die op dat punt wellicht wat achterblijft. Als je eenmaal klachten hebt gekregen van klanten dan maak je dat erg lastig weer goed. Het is dus echt heel belangrijk om vanaf dag één te zorgen voor positieve reviews. Zeker online is dat belangrijk, want reviews blijven daar vaak jarenlang vindbaar. Maakte je een slechte start en gaat het nu een stuk beter, dan zijn er altijd mensen die deze oude negatieve reviews weten terug te vinden.

Geef publiciteit aan de start van je bedrijf

Het is aan te raden om te investeren in promotie als je start met je bedrijf. Dat kun je doen door een huis aan huis folder, een advertentie in een lokale krant of een feestelijke opening van de zaak. Versier de ingang van het pand met ballonnen met de bedrijfsnaam. Een bedrukte paraplu boven de ingang met in grote letters de bedrijfsnaam zorgt dat deze ook van wat grotere afstand goed te lezen is. En in de zaak zorg je natuurlijk voor kleine cadeautjes voor de bezoekers van de opening. Balpennen, aanstekers en petjes met de bedrijfsnaam zijn gewild bij jong en oud.

Online promotie is heel belangrijk

Steeds meer mensen beginnen online met zoeken naar een bedrijf als ze diensten of producten nodig hebben. Het is dus heel belangrijk om te zorgen voor goede online promotie. Een toegankelijke website mag dus niet ontbreken. Zorg dat een bezoeker hier snel zijn weg kan vinden met een duidelijk menu en een snelle klik naar de contactgegevens voor het aanvragen van een offerte of het stellen van vragen. Zorg er in ieder geval voor dat de bezoeker binnen 3 kliks vindt wat hij zoekt. Als het meer moeite kost is de kans groot dat de aandacht verslapt en dat de bezoeker liever zaken doet met een concurrent. Zorg er ook voor dat de tone of voice past bij je doelgroep. Maak daar een duidelijke keuze in en voer die consequent door op alle pagina’s van je website. Zorg er ook voor dat de informatie op de website altijd juist, volledig en actueel is.

  • Dit artikel is mede mogelijk gemaakt door Team Nijhuis
Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen