Toenemende zorgen en eenzaamheid bij huurders Thuisvester

Foto: Pixabay License / LoboStudioHamburg

Thuisvester meet en monitort continu hoe bewoners de dienstverlening ervaren. Afgelopen april werden aanvullende vragen gesteld over hoe bewoners deze Coronatijd ervaren. Hieruit kwamen verontrustende cijfers naar voren; 16% van de huurders bij Thuisvester voelt zich eenzamer, 23% maakt zich meer zorgen en 16% geeft aan dat het inkomen onzeker is of wordt.

Benaderbaar en bereikbaar

Thuisvester: “Begin april gaven we bij de keuze om in deze crisistijd toch huurverhoging door te voeren aan dat wij dat geld onder andere nodig hadden om er te kunnen zijn voor de bewoners die hun baan verliezen of tijdelijk minder inkomen hebben. Inmiddels zien we dat we goed benaderbaar- en bereikbaar zijn omdat bewoners ons in toenemende mate weten te vinden en aankloppen voor ondersteuning.” Thuisvester verwacht dat meer huurders de komende maanden een beroep op hen gaan doen.

Verschillende mogelijkheden

Thuisvester biedt verschillende mogelijkheden voor ondersteuning van bewoners die betaalproblemen krijgen. Zo sluiten ze betalingsregelingen af met bewoners of is er uitstel van betaling mogelijk. Daarnaast is het voor sommige bewoners van sociale huurwoningen die relatief te duur wonen mogelijk om huurbevriezing of verlaging aan te vragen. Thuisvester: “Het is ontzettend belangrijk dat mensen geen drempel voelen. Als u door de huidige situatie voor een financiële uitdaging komt te staan, neem dan contact op met Thuisvester. Wij bekijken welke opties er zijn en wat de meest passende oplossing is voor uw situatie.” Voor meer informatie kun je van maandag t/m vrijdag van 8.30 t/m 17.00 uur contact opnemen met Thuisvester op telefoonnummer 085 20 20 777.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen