Frencken start nieuwe schooljaar in het nieuwe gebouw

Foto: Oosterbouwt

Het nieuwe schooljaar is van start gegaan. Voor het Frencken opnieuw een bijzondere mijlpaal want het complete (ver)nieuw(d)e schoolgebouw wordt in gebruik genomen. Deze week vinden de introductiedagen plaats, waarbij kennismaken met elkaar en het gebouw centraal staan.

Ruimte en licht

Het schooljaar is begonnen met een kick-off op maandag voor alle medewerkers, waarna de laatste dozen in de lokalen werden uitgepakt. Een stilte voor de storm, want dinsdag zijn ruim 1200 leerlingen welkom geheten in het compleet nieuwe gebouw. “Het grootste cadeau van de nieuwbouw zijn de ruime en lichte lokalen, de indrukwekkende aula’s en het aangename binnenklimaat. Het is echt prachtig geworden! We zijn erg benieuwd naar de eerste reacties van leerlingen.”, zegt Pharaïlda Kokke, rector van het Mgr. Frencken College.

Binnen de schoolmuren

Niet alleen de nieuwe brugklassers zullen moeten wennen aan een nieuwe omgeving. Hoewel het eerste gedeelte van de nieuwbouw begin 2019 al in gebruik is genomen, waaronder de nieuwe sporthal, een nieuwe aula en een aantal leslokalen, zal het in het begin nog even zoeken zijn naar de logische route en nieuwste lokalen. Het tweede gedeelte heeft indrukwekkende binaslokalen, lokalen voor de talen, informatica en wiskunde en extra veel studienissen. Kokke: “Eigenlijk vallen met het tweede gedeelte van de vernieuwbouw de puzzelstukjes pas echt op zijn plaats. De verbinding met de verdiepingen en gangen zijn logisch met de aula’s als middelpunt.“

Vernieuwbouw gaat door

Het gebouw is – op een verdere aankleding na – klaar voor gebruik. Echter, op het buitenterrein gaat de verbouwing nog door. Momenteel worden de grachten om het gebouw heen gegraven: er staat al water in! Een gedeelte van het oude schoolgebouw staat klaar om te worden gesloopt en er wordt nog veel groen aangelegd. Begin 2020 zal het volledige nieuwe Mgr. Frencken College echt compleet zijn, van binnen en van buiten.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen