Em. de Jong krijgt er veertig weekbladtitels bij

Foto: Freepik.com / Drukkerij Em de Jong

Weekblad Oosterhout krijgt er na de overname van Koninklijke BDU door Beheermaatschappij Em. de Jong zo’n veertig ‘zusjes’ bij.

Overname Koninklijke BDU

Beheermaatschappij Em. de Jong neemt Koninklijke BDU over en krijgt er zo veertig weekbladtitels bij. De Algemene Vergadering van Aandeelhouders van de Koninklijke BDU Holding heeft op donderdagavond 13 juli ingestemd met een dergelijke overname. De overname past binnen de strategie van Em. de Jong, die ook Weekblad Oosterhout uitgeeft, om verdere groei te realiseren van haar uitgeverij- en printactiviteiten.

Huis-aan-huisbladen

Koninklijke BDU uit Barneveld, opgericht in 1873, bestaat uit twee business units: BDUMedia en BDUPrint. De eerste geeft in Midden-Nederland wekelijks 40 lokale huis-aan-huisbladen uit. Via de kranten en de bijbehorende digitale kanalen worden iedere week ruim 1,1 miljoen mensen bereikt. BDUprint drukt naast de eigen titels van de BDU dagelijks dagbladen, huis-aan-huisbladen en promotionele uitgaven voor derden.

Dagelijkse leiding

De dagelijkse leiding van BDUmedia blijft in handen van Jeroen Cnossen en Peter van Hierden, de huidige directeuren van BDU. Met de overname van de Koninklijke BDU zal Em. de Jong tevens 50% eigenaar worden van Enter Media, Achterhoek Nieuws en Neo Media. De werkmaatschappij BDUprint wordt ondergebracht bij Janssen/Pers Rotatiedruk, een 100% dochteronderneming van koninklijke Drukkerij Em. de Jong.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen