Brabantse bedrijven vinden sneller personeel dankzij uniek concept: toffejob.nl

08 okt , 6:03 Zakelijk
_toffejob
toffejob.nl

[Advertorial] Na maanden van voorbereiding en een intensieve testfase was het begin juni zover: toffejob.nl ging officieel van start.

toffejob.nl

Het initiatief helpt bedrijven bij het vinden van de juiste (kantoor)medewerkers: van binnendienst en administratie tot accountmanagement en receptie. Oprichter Luke Merkx: “Wij geloven dat werving en selectie anders kan. Anders móét zelfs.” Het afgelopen jaar testten oprichters Luke Merkx en Fjodor Tichelaar hun concept uitgebreid in verschillende sectoren. Niet alles was direct een succes, maar van elke opdracht werd geleerd. Inmiddels staat er een formule die werkt en waarvan bedrijven direct profiteren. Luke vertelt meer over het ontstaan van toffejob.nl en wat het concept onderscheidend maakt.

Bewezen formule

“Via een gezamenlijke klant kwamen Fjodor en ik met elkaar in contact. Fjodor blinkt uit in alles wat met data en algoritmes te maken heeft en is een digitale marketeer pur sang. Ikzelf heb een achtergrond in contentmarketing en communicatie. Steeds vaker zetten we onze kennis en ervaring niet alleen in voor traditionele marketingdoeleinden, maar ook voor het werven van personeel. Dat deden we in samenwerking met specialisten uit het wervings- en selectielandschap.

De combinatie van onze expertises leidde ertoe dat we klanten succesvol hielpen bij het vervullen van vacatures via jobmarketing: het werven van medewerkers met online campagnes, onder meer via sociale media. Dat hebben we lange tijd als twee zzp’ers gedaan. Toen we keer op keer merkten hoe sterk onze krachtenbundeling was, besloten we op een avond te bespreken hoe we onze samenwerking verder konden uitbouwen. Van het een kwam het ander, en zo werd toffejob.nl geboren. Inmiddels is toffejob.nl een bewezen concept en hebben we eigen mensen in dienst met kennis en kunde op het gebied van digitale marketing en recruitment.”

Wat maakt toffejob.nl anders?

“Veel traditionele bedrijven in de werving- en selectiebranche werken vrij afstandelijk en richten zich sterk op cv’s en aantallen. Bij ons draait het juist om persoonlijke aandacht en een zorgvuldig proces. Zo zetten we kwaliteit voorop, in plaats van kwantiteit.”

Een bijkomend voordeel: we doen alles op ons eigen platform. Daardoor hoeven we niet telkens bij nieuwe klanten hun website aan te passen, gedoe te hebben met Facebook-accounts en betalingsvoorwaarden, of vraagstukken te tackelen over het opslaan van persoonsgegevens. Kortom: we werken efficiënt en leveren kwaliteit. Waarom? Omdat we ervan overtuigd zijn dat werving en selectie beter kan. Beter móét zelfs.”

Het concept in een notendop

“We starten altijd met een goed gesprek en een vooronderzoek. Wat zoekt een bedrijf nou écht in een kandidaat? Welke functie-eisen zijn belangrijk? Wat bieden concurrenten? Daarbij denken we overigens niet alleen vanuit het bedrijf, maar ook juist vanuit de werkzoekende. Wil je dat iemand bij jou komt werken? Dan is het net zo belangrijk dat je weet wat een kandidaat in jouw bedrijf zoekt, als andersom,” vertelt Luke.

“Daarna verspreiden we de vacature via online marketing. In tegenstelling tot traditionele recruiters brengen wij de vacature actief onder de aandacht bij de juiste doelgroep. Ook bij mensen die niet actief op zoek zijn, maar (onbewust) wel openstaan voor een nieuwe uitdaging. Binnen een maand verzamelen wij de kandidaten die aansluiten op het functieprofiel. Daaruit selecteren we de drie meest geschikte profielen en spelen die direct door naar de klant. Zo hoeft de werkgever alleen nog maar gesprekken te voeren met kandidaten die écht passen. Dat scheelt een hoop tijd en administratieve rompslomp. Mochten we om wat voor reden dan ook niet aan drie geschikte kandidaten komen in de eerste maand, dan verlengen we de campagne kosteloos met een maand.”

Luke: “Het resultaat? Een bredere en betere kandidatenpool dan bij een traditionele recruiter. En dat tegen een vaste, scherpe prijs: zonder commissies en gemiddeld 50% goedkoper. Bonus: neemt een bedrijf één, twee of alle drie de voorgestelde kandidaten aan? Dat maakt ons niet uit. Men betaalt per campagne, niet per kandidaat.”

Voor bedrijven uit de regio

toffejob.nl is gevestigd in Dongen en richt zich op bedrijven in de regio Den Bosch, Breda en Tilburg. Binnenkort verhuist het bedrijf naar een nieuw kantoor in Breda. Het team neemt het volledige wervingsproces uit handen, zodat werkgevers zich volledig kunnen richten op hun eigen business.

Meer weten?

“Benieuwd wat wij met toffejob.nl voor jouw organisatie kunnen betekenen? Neem dan vrijblijvend contact op via [email protected] of 06 - 821 22 821. Tot snel!”