Zout & Citroen staat te koop, Patricia en Bram hebben grootse plannen

18 dec , 6:54 Nieuws
zout citroen2
Restaurant Zout & Citroen

Chef-kok Bram Helleman en zijn vrouw Patricia nemen na veertien jaar afscheid van sterrenrestaurant Zout & Citroen. Het monumentale restaurant aan de Ridderstraat, dat sinds 2020 een Michelinster heeft, staat per direct te koop. Het echtpaar kijkt vooruit en plant in 2025 de opening van een bakkerij en twee nieuwe restaurants in het Voltkwartier aan de Bredaseweg.

Tijd voor een nieuwe uitdaging

Zout & Citroen heeft jarenlang naam gemaakt, maar de omvang van het restaurant, inclusief de grote tuin, is niet langer passend bij de toekomstplannen van het paar. De nieuwe locatie in het Voltkwartier aan de Bredaseweg, een dynamisch woon- en werkgebied, biedt volop mogelijkheden voor een frisse start. In het voormalige ketelhuis van het Tricorp Business Center opent het stel een desembakkerij. Daarnaast wordt een naastgelegen bakstenen gebouw omgetoverd tot twee restaurants: één met een hoog culinair niveau en één laagdrempeliger restaurant.

Terug naar de Michelinster?

De naam Zout & Citroen verhuist niet mee, waardoor de Michelinster achterblijft bij de huidige zaak. Het echtpaar heeft echter de ambitie om op de nieuwe locatie opnieuw een ster te behalen. De bakkerij opent naar verwachting in mei 2025, gevolgd door de restaurants in juli. Zout & Citroen blijft tot die tijd operationeel en mogelijk overlappen de oude en nieuwe zaken zelfs kort. Het echtpaar heeft echter de ambitie om op de nieuwe locatie opnieuw een ster te behalen. De bakkerij opent naar verwachting in mei 2025, gevolgd door de restaurants in juli. Zout & Citroen blijft tot die tijd gewoon open.

Monumentale locatie beschikbaar

Het huidige pand, gevestigd in het karakteristieke oude Koetshuis van Buitenplaats Brakestein aan de Ridderstraat, staat sinds deze week te koop via een horecamakelaar. De locatie met haar rijke historie en groene omgeving biedt nieuwe kansen voor toekomstige horecaondernemers. Met hun verhuizing naar het Voltkwartier wil het echtpaar niet alleen culinair vernieuwen, maar ook een bredere doelgroep bereiken. Oosterhout mag zich opmaken voor een nieuwe culinaire hoofdstuk van deze ervaren restaurateurs.